Трастовість сайту

Автор:

Юрій Миронов

Експерт з пошукової оптимізації та просування сайтів


Теги: , ,

Останнім часом на багатьох seo-форумах обговорюється таке поняття, як "траст сайту" або "трастовість". У цій статті я постараюся дати власне трактування цього поняття та визначити фактори, які впливають на траст.

У широкому розумінні слова траст сайту (від англ. trust - довір'я) - це міра довіри до нього з боку пошукових систем, що в свою чергу впливає на його позиції в результатах видачі пошукових систем.

Коли згадують термін "траст", дуже часто асоціюють його зі старими, шанованими і всім потрібними веб-ресурсами, наприклад Вікіпедія чи Google. Звичайно, трастовими будуть сайти великих компаній, навчальних закладів, портали новин, які не використовують у своїй діяльності "чорних методів". Отримати посилання з таких сайтах на свій сайт - дуже вигідно, по-перше, тому що вони не роздають посилання направо і наліво (тобто не торгують ними), по друге, частина довіри (або трасту), передана з такого сайту Вашому - збільшує трастовість Вашого сайту.

Чимало вебмастерів, ганяючись за показниками тИЦ та PR і торгуючи сапоссилками, намагаються закрити від індексації по можливості всі вихідні посилання. Вважаю, що така політика підходить тільки для гімносайтів, зліплених виключно "під сапу". Не бійтесь робити посилання - адже посилання на трастовий сайт Вам нічим не зашкодить.

Можна навіть провести аналогію з нашим повсякденним життям - якщо Ви виявляєте повагу шановній людині - Ви не зменшите цим поваги до себе, і навпаки, якщо Ви поважаєте відвертого негідника - це може нашкодити і Вашій репутації (або трасту).

Read also:   Про доставку піци у Львові та SEO

І ще одне. Інколи на форумах бачу запитання - чи може торгівля ссилками на біржі Sape.ru нашкодити сайту? Відповідь така. Звичайно, що може, але не обов'язково. Якщо Ви будете ретельно модерувати заявки, оцінюючи якість сайтів - то такі дії можуть розцінюватися як Ваша рекомендація відвідати той чи інший сайт і не зашкодять трастовості. Але все ж якщо пошукова система визначить Ваш сайт як такий, що торгує посиланнями, це може негативно відбитися на його трасті. Тому деякі вебмайстри принципово не продають посилання зі своїх сайтів.

Тепер ми підійшли до головного питання - як же збільшити трастовість свого сайту? Для цього визначимо основні фактори трастовості:

  • Вік домену. Старі домени викликають більшу довіру з боку пошукових систем, ніж нові. Тому можна стверджувати, що покупка домену "з віком" може допомогти швидко отримати хороші позиції в пошукових системах. Але за умови, що на такому домені не розміщувався сумнівний контент.
  • Унікальність контенту. Якщо Ви пишете контент самі або замовляєте унікальний контент у копірайтерів, Ви побачите, як будуть покращуватися позиції Вашого сайту у пошукових системах. Чого не можна сказати про сателіт, який краде контент з інших сайтів. Хоча в більшості випадків таким сателітам не потрібна відвідуваність та високі позиції у пошукових системах. Для торгівлі ссилками їм потрібно якнайдовше протриматися в індексі Яндекса.
  • Доменна зона сайту. На мою думку, доменна зона не надто сильно впливає на трастовість, скажу лише, що для трастового сайту не варто вибирати домен на безкоштовному хостингу наподобі site.freehostia.com чи site.ucoz.ru. До них не дуже добре відносяться не тільки пошукові системи, але і багато користувачів мережі Інтернет.
  • Доменна зона сайту, що посилається на Ваш сайт. Є деякі зони, на яких розміщуються скажімо сайти державних установ і посилання з яких отримати не дуже просто (наприклад, .GOV або. GOV.UA). Якщо вони посилаються на Ваш сайт - це додає йому трастовості. Також досить висока довіра з боку пошукових систем до сайтів з доменами 2-го рівня .UA, адже для реєстрації такого імені необхідна зареєстрована торгова марка, що далеко не кожен може зробити. І коштує такий домен недешево.
  • Зовнішні посилання. Причому тут велику роль відіграє не їх кількість, а якість. Краще отримати одне посилання з поважного (трастового) ресурсу, ніж тисячу з каталогів. Разом з тим, позитивно впливає на траст наявність сайту в Каталозі Яндекса або в DMOZі. Але напевно знаєте, що туди потрапити не просто, особливо в Каталог Яндекса.
  • Вихідні посилання. Не посилайтеся на сайти із сумнівним змістом, забанені пошуковими системами, неякісні сайти, з неунікальним контентом, так як це може погіршити траст Вашого сайту.
  • Якість трафіку. Чисельність відвідувачів Вашого сайту і час, який вони проводять на сайті, також впливає на траст. Якщо користувачі довший час затримуються на сайті, проглядають багато сторінок - значить сайт потрібен людям - і це позитивно впливає на траст.
Read also:   Головні тренди SEO в 2020 році

З вищенаведеного можна зробити висновок, що траст скоріше якісний показник, аніж кількісний. І на даний час не розроблено єдиної загальновизнаної системи оцінювання трастовості сайту. Деякі люди стверджують що такими можуть бути індекси цитування тИЦ та PR. Поясню, чому така думка є помилковою - тому що ці індекси не впливають безпосередньо на позиції сайту в пошукових системах, а лише оцінюють якість посилань на домен. Зрештою, можна купити хороших посилань та статей з посиланнями і достатньо швидко наростити ці показники, але це не обов'язково збільшить траст, оскільки посилання - не єдиний чинник, що визначає трастовість.

Також я знаю один сайт, котрий намагається давати кількісну оцінку трастовості сайту в Яндексі. Ось ссилка на нього - XTOOL.RU.

Наскільки адекватна оцінка цього сервісу - перевіряйте і висловлюйтесь в коментарях. Я перевірив добрий десяток сайтів, то бувало, що показувало значення, які на мою думку приблизно відповідали трасту сайту, а бувало, що "гімнокаталог" отримував більше значення, ніж популярний ресурс з унікальним контентом. Отак-то.

Read also:   Перспективи використання штучного інтелекту у технологіях SEO

А насамкінець пропоную послухати хорошу пісню в тему:


Leave a comment

Your email address will not be published.


*