Використання технологій НЛП на сайтах

Використання технологій НЛП на сайтах

Які б можливості не давав нам Інтернет в плані пошуку інформації, він також є величезним віртуальним середовищем для спілкування людей. Дуже важливо враховувати цю особливість при створенні сайтів.

Оскільки у сучасному Інтернет-середовищі виявляється стійка тенденція до розвитку комунікативного аспекту веб-ресурсів, то від тих осіб, котрі професійно займаються сайтобудівництвом, вимагається оволодіння основами такого напрямку в психології спілкування як нейролінгвістичне програмування.

Почнемо з теорії.

Нейролінгвістичне програмування (скорочено НЛП) – це напрям у сучасній практичній психології, котрий вивчає те, як люди думають та сприймають світ.

Суть технології НЛП можна описати так. Все, що людина чує та бачить, сприймається нею на 2-х рівнях – свідомому і підсвідомому, причому ці два види сприйняття відрізняються. Використовуючи певні спеціально підібрані слова, символи, знаки, можна підсвідомо програмувати людину на певну поведінку. У маркетингу, наприклад, використовується такий прийом, що потрібно в усьому погоджуватися із клієнтом, підтримувати його погляди і таким чином можна завоювати його прихильність.

Пам’ятаю якось один дядечко агітував мене стати агентом Amway і пояснював мені, як це легко і просто продавати їх продукцію навіть своїм сусідам по під'їзду. Я сказав йому, що мені таке зовсім не подобається, на що дядечко відповів, що він теж страшенно не переносить продавати своїм сусідам і ніколи цього не робить… Це була одна із технік НПЛ.

Наскільки щирим є подібне спілкування? Мабуть не дуже щирим, але головна перевага НЛП саме в тому, що людині не нав’язується думка, а лише створюється відповідний інформаційний контекст, за якого людина самостійно приходить до цієї думки.

Тепер декілька простих порад стосовно того, як можна використовувати технології НЛП при побудові та розвитку веб-сайтів. Я зовсім не закликаю бути нещирими у спілкуванні із відвідувачами Вашого веб-ресурсу, але зробити сайт, який буде відповідати смакам Ваших відвідувачів та давати відповіді на їх запитання Ви просто зобов'язані.

    1. Спеціально підібрані слова.
    При написанні текстів слід користуватися термінологією, яка буде звичною для основної маси Ваших відвідувачів. Наприклад, на розважальному молодіжному проекті доцільно використовувати сленг, чого не варто робити на науковому сайті. Також допускається вживання нецензурної лексики на проектах відповідного спрямування (якось я читав на форумі, як один веб-майстер задавав запитання у службу підтримки Яндекса, чи не карають алгоритми пошукової системи за використання матів на сайті. Відповідь він отримав, що все ОК.). Таким чином, якщо правильно підбирати слова, враховуючи стиль спілкування відвідувачів Вашого сайту, тексти стануть близькими до душі їх читачам, а сайт буде завойовувати їх прихильність.

    2. Живе спілкування.
    Спілкуйтесь із відвідувачами сайту в коментарях, за допомогою Твіттера чи інших соціальних мереж. Заведіть в разі потреби форум або гостьову книгу. Людям подобається, коли відповідають на їх запитання.

    3. Дизайн.
    Елементи дизайну мають відповідати тематиці сайту, з однієї сторони, а з іншого – не суперечити світогляду основної маси його відвідувачів. Наприклад, при оформленні туристичного порталу варто використовувати зображення задоволених на відпочинку людей, що буде створювати відповідний настрій та заохочувати клієнта придбати тур. Разом з тим, якщо Ваш сайт пропонує організацію турів релігійного спрямування, зображення напівоголених тіл чи розпиваючих спиртне туристів навпаки відлякає потенційного клієнта.

    4. Кольори.
    Наприклад, якщо ви розробляєте ресурс для справжніх чоловіків, не варто оформляти його у блідо-рожевих чи блакитних тонах. З іншої сторони, рожевий колір повністю підійде сайту для справжніх леді.

    5. Реклама.
    Тематика реклами та її тексти теж повинні по максимуму відповідати стилю веб-ресурсу. Не варто вішати на серйозний проект тізерну рекламу не дуже пристойного змісту. Також недоцільно ставити взагалі будь-яку рекламу на сайт, який щось продає. Інакше відвідувачі можуть подумати, що Ви поганий продавець, якщо Вам не вистарчає доходу від продаж і Ви ще щось рекламуєте на своєму сайті.

У результаті, якщо Вам вдасться успішно застосувати технології НЛП на веб-сайті, Ви отримаєте стійкий довготривалий ефект завдяки тому, що відвідувачі Вашого сайту знайдуть там однодумців та можливість спілкуватися «на своїй мові».