Оптимізація блогу на WordPress: продовження

оптимізація блогу

Сьогодні продовжуємо розмовляти на тему оптимізації. У попередній статті «Оптимізація блогу на WordPress» була розглянута початкова оптимізація блогу (дружні лінки, оптимізація коду та плагін All in One SEO Pack). Сьогодні мова піде про мапу сайту, перелінковку, метатеги, оптимізацію тексту під пошукові системи та ще дещо.

4. Файл robots.txt

Файл robots.txt дозволяє закривати від індексації пошуковими ботами файли та папки, які для них не призначені. Зокрема, бажано закрити доступ різним спам-ботам. У зв'язку з цим у мене вийшов досить об'ємний файл robots.txt, тому його вміст тут наводити не буду, а даю лінк на його завантаження. У поданому файлі слід змінити фразу mydomain.com на Ваш домен.

5. Мапа сайту

Мапа сайту (карта сайту) потрібна для того, щоб "павуки" пошукових систем могли швидко та легко дістатися до всіх сторінок Вашого сайту. Мапа сайту робить його сторінки як мінімум 3-4 рівня. Також це може знадобитися, якщо Ви продаєте ссилки/постові - замовники іноді вимагають, щоб стаття була не далі 3 рівня починаючи від головної.

Мапу сайту для блогу на WordPress я раджу формувати за допомогою одного з плагінів: Google XML Sitemaps або Dagon Design Sitemap Generator. Перевагою першого плагіну є те, що він може автоматично додавати нові пости на індексацію в Google та Yahoo, другий гарно інтегрується у дизайн блогу (приклад можна подивитися тут).

6. Перелінковка

Перелінковка - це пов'язування різних частин тексту за допомогою гіперпосилань. Приклад сайту з ідеальною системою перелінковки - Вікіпедія.

У Вордпресі перелінковку можна робити двома способами:

    1. вручну - коли пишете текст, ставите ссилки на інші статті свого блогу;
    2. за допомогою плагінів, котрі формують список подібних статей внизу сторінки (наприклад, WordPress Related Posts) або роблять перелінковку по ключових словах (наприклад, Cross-linker).

Також до перелінковки відноситься грамотне формування системи меню та тегів на блозі. Дуже добре, якщо пункти меню сформовані у вигляді ключових слів.

7. Теги title, description, keywords

Тег title – це заголовок сторінки, один із найважливіших тегів, який значно впливає на результати пошукової видачі. Якщо Вам потрібно, щоб по певному ключовому слову (фразі) стаття обіймала високі позиції у результатах пошуку, пропишіть цю фразу у title.

Тег description – містить опис сторінки. Може з'явитися у результатах пошуку також у вигляді опису Вашої сторінки (його ще називають сніппет).

Тег keywords – не обов'язковий і за моїми спостереженнями не має впливу на результати пошуку. Може містити перелік ключових слів, які мають відношення до теми статті.

У Вордпресі немає достатніх засобів для роботи з цими тегами. Тому для простановки даних тегів я раджу використовувати плагін All in One Seo Pack. При створенні нової публікації у WordPress він додає додаткові поля внизу робочого екрану, де можна прописати необхідні title, description, ключові слова.

Також можна налаштувати автоматичний режим, при якому title буде формуватись із назви статті, description - із тексту, а ключові слова - із тегів. Окремо можна задати ці параметри для головної сторінки сайту.

налаштування плагіну All in One Seo Pack

8. Теги h1, h2, h3 ...

Теги h1, h2, h3 і т.д. використовуються для виділення заголовків. Наприклад, назву статті бажано виділяти тегами <h1>...</h1>, а розділ статті - <h2>...</h2>, підрозділ - <h3>...</h3>. Стандартно у Вордпресі в шаблоні прописані ці теги, але трохи не так. Тегами <h1> виділяється назва блогу, а <h2> - назви статей. Це можна поправити, прибравши тег <h1> із шапки блогу (header.php) і замінити <h2> на <h1> всюди, де відображається заголовок статті: головний шаблон (index.php), перегляд публікації (single.php), шаблон сторінки (page.php), архіви (archive.php), результат пошуку (search.php).

Наприклад, на даному блозі назва статті у файлі single.php оформлена так:

<h1 class="title"><?php the_title(); ?></h1>

9. Оптимізація тексту

Найперше хочу наголосити, що головне в оптимізації текстів - це їх унікальність. Тексти для СДЛ потрібно писати самому (а не копіпастити з інших ресурсів!), незалежно від того, оптимізуєте Ви свій блог під пошуковики, чи ні. Красти, по-перше, негарно, по-друге, цим легко можна угробити свій блог. Допускається передруковувати статті інших блогерів з їх дозволу та з посиланням на їх ресурс, якщо в цьому є велика необхідність, але часто так робити все рівно не варто.

Тепер про оптимізацію тексту. Оптимізований текст має бути написаний таким чином, щоб у ньому були присутні необхідні нам ключові слова. Щільність ключових слів (середній їх відсоток у тексті) має бути до 10%. Ну і сам обсяг тексту повинен бути не меншим 500 знаків. І не забувайте - текст при цьому має добре читатися. Тексти перш за все пишуться для людей, а не для пошукових систем.

Для того, щоб надати ключовим словам в тексті більшої ваги, їх можна виділяти тегами <strong> (зробить текст жирним) та <em> (зробить текст похилим), але зловживати ними не потрібно (скажімо, не варто виділяти ними усі ключові слова на сторінці, можна це зробити один-два рази, краще за все там, де дійсно потрібно виділити слово жирним чи курсивом).

На відміну від них теги <b> та <i> також роблять текст жирним і похилим, але ніякого смислового підсилення виділеним словам вони не надають.

Ось такі головні поради по внутрішній оптимізації блогу на WordPress.

Дякую за увагу і до зустрічі!

Коментарі тимчасово вимкнені / Комментарии временно отключены