Вірусна реклама

вірусна реклама

Доброго дня, шановні читачі блогу!

Сьогодні пропоную обговорити таку цікаву проблему, як використання вірусної реклами при просуванні Інтернет-сайтів.

Одразу заспокою, що вірусна реклама не має жодного відношення до комп'ютерних вірусів, а таку загрозливу назву отримала завдяки своєму способу поширення по мережі Інтернет.

Як правило, вірусна реклама створюється у формі смішного чи шокуючого відеоролику, флеш-мультфільму, гри чи навіть фотографій, де якимось чином згадується рекламований веб-сайт або продукт компанії.

Людина, котра переглянула відеоролик або побавилася в онлайн-гру, загоряється бажанням поділитися хохмою із друзями та іншими користувачами Інтернету, і робить це за допомогою e-mail, аськи, соціальних мереж, форумів та блогів і навіть по телефонній розмові та при зустрічі. Ці друзі, у свою чергу, поділяться новиною з іншими, і таким чином інформація поширюється по Інтернету так як вірус.

Для рекламодавця вірусна реклама є дуже вигідною – по-перше, тому що вона розповсюджується безкоштовно завдяки іншим людям, по-друге, рекламований таким чином продукт сприймається ненав’язливо. Хоча в більшості випадків початковий поштовх створюється розробниками вірусних технологій, які всілякими хитрими способами проштовхують свій вірус на популярні ресурси та у соціальні мережі.

Ось один із прикладів – телефонний дзвінок Антона Уральського у технічну підтримку Інтернет-провайдера «Стрім» (якщо ще не чули - обов'язково прослухайте, не пошкодуєте 🙂 ):

У даному випадку маємо приховану рекламу Інтернет-провайдера «Стрім». Цей аудіоролик розмножився мільйони раз за декілька днів, що дозволило широкій Інтернет-аудиторії дізнатися, що є такий Інтернет-провайдер, і почати користуватися його послугами у разі потреби.

Думаєте що все дуже просто? Насправді ні. Кожного дня в Інтернеті з'являються нові відеоролики, ігри, фотоприколи, та не всі стають популярними, і дуже мало з них поширюється за вірусним принципом. Тому реалізація ефективної вірусної рекламної кампанії - досить складна задача, яка вимагає і творчого підходу, і глибоких знань в галузі маркетингу.

В цілому, вірусна рекламна кампанія складається з таких основних етапів:

    1. Попередні дослідження, обґрунтування доцільності рекламної кампанії;
    2. Розробка стратегії вірусної комунікації;
    3. Розробка креативних рішень;
    4. Виробництво (монтаж відеороликів, зйомка фото, створення флеш-гри тощо);
    5. Медіарозміщення (поширення реклами по соціальних мережах, блогах, форумах і т.д.)
    6. Оцінка ефективності вірусної реклами.

Найцінніше у вірусній рекламі - ідея, котра може зацікавити мільйони людей, все інше - технічна сторона питання. Тобто якщо вже відзнятий ролик (чи створена флеш гра) - розпочинаються заходи по поширенню цього продукту по мережі - за допомогою соціальних мереж, купуються пости на популярних ресурсах, що вже можна назвати рутиною.

Ось ще один приклад вірусного відеоролика про 13 ведмедів та марихуану:

Не знаю, чи це був свідомий маркетинговий хід, чи дійсно все трапилося випадково, але даний ролик був дуже популярний свого часу в неті і добре прорекламував таким чином телеканал Мікс ТВ.

На даний час використання вірусної реклами може бути доцільно для дуже багатьох компаній, потенційними клієнтами яких є Інтернет-користувачі. А оскільки Інтернет в Україні уже досить непогано розвинувся і продовжує розвиватися дуже швидкими темпами, то в найближчому майбутньому можемо очікувати багато цікавих «рекламних епідемій».




  • А є приклади україномовні? Хтось у нас таке робив?

    • Вірусних відео, відзнятих любителями бачив достатньо, а от реально класних рекламних роликів українською – всього декілька – один з них можна побачити тут http://vorobus.com/2010/12/den-zbrojnyh-syl-ukrajiny.html (реклама Української армії).
      Також вірусні технології частенько використовуються в українській політичній рекламі (приклад на картинці нижче)

  • Arhivarius

    Реклама є рекламою. Головне, щоб вона свою функцію добре виконувала – приносила прибуток.

    • Реклама буває різною: соціальна реклама, до прикладу, не приносить прибутку. Головне, щоб реклама виконувала поставлені перед нею цілі.

      • Arhivarius

        Соціальна реклама також виконує свою функцію – вводить людей в оману.

  • Pingback: Просування в соціальних мережах()