Як скласти семантичне ядро сайту

семантичне ядро

Доброго дня, шановні читачі блогу!

Сьогоднішня інформація адресована передовсім для новачків у SEO, котрі розпочинають творення нового сайту та знайомство з азами просування (привіт Piligrimo) і сьогодні я розповім про те, що таке семантичне ядро, для чого воно взагалі потрібне та як його скласти.

Складання семантичного ядра – важливий та відповідальний етап у пошуковому просуванні сайту чи блогу, оскільки значно допомагає залучати цільових та постійних читачів, і взагалі визначає тематичну спрямованість Вашого веб-ресурсу.

Загалом семантичне ядро можна визначити як набір головних ключових слів та фраз, по котрим має проводитись пошукове просування Вашого сайту і по яких до Вас будуть приходити люди з пошукових систем.

На кожному сайті в текстах міститься дуже багато різних слів, але ключові слова зустрічаються найчастіше і в принципі саме вонимають відповідати тематиці сайту та давати відповідь на запитання «Про що Ваш сайт?» Якщо не достатньо добре скласти семантичне ядро сайту, то згодом, просуваючи сайт по невідповідним запитам, Ви не отримаєте належного результату.

Якщо ж врахувати специфіку блогів, то тут можна подумати, що пошукове просування (SEO) їм не дуже то і потрібне, а тим більше і складання семантичного ядра, а для того, щоб просунути блог достатньо активно коментувати інші блоги, ділитися лінками у соціальних мережах та використовувати інші засоби соціального просування (SMO). Так, соціальне просування дійсно надзвичайно дієве у блогосфері, але ігноруючи СЕО ми тим сам відсікаємо частину трафіку із пошукових систем. Детальніше про підвищення позицій блогу у пошукових системах можна прочитати тут.

При складанні семантичного ядра ключові слова підбираються опираючись на різні рівні частотності (тобто наскільки часто люди шукають їх у пошукових системах): ВЧ (високочастотні), СЧ (середньочастотні) та НЧ (низькочастотні). Як правило (але не обов’язково) високочастотні запити приводять на головну сторінку сайту/блогу, середньочастотні – у розділ, а низькочастотні – на конкретну сторінку (статтю). Наприклад, по запиту туризм (ВЧ) потрапляємо на головну сторінку деякого туристичного сайту, по запиту зелений туризм (СЧ) – у розділ зі статтями про зелений туризм, і нарешті по запиту перспективи зеленого туризму в Україні (НЧ) – на сторінку із відповідною статтею.

Таким чином, якщо Ви вже визначилися із тематикою Вашого сайту, можна приступати безпосередньо до складання його семантичного ядра. На допомогу Вам може прийти хороший сервіс від Яндексу Вордстат: http://wordstat.yandex.ua/. Для ознайомлення переходьте по даному лінку, обирайте регіон, на який розрахований Ваш сайт та впишіть головне ключове слово (про що Ваш сайт) у рядок пошуку.

Я вписав туди слово «туризм» та отримав ось такий результат:

Вордстат

Числа справа від пошукового запиту показують приблизно скільки разів в місяць люди вводять це слово у рядок пошуку (як окремо, так і у складі інших пошукових фраз). У нашому випадку слово туризм шукається в Україні приблизно 55 тисяч разів за місяць. Звідси, якщо Ваш сайт на перших місцях в результатах пошуку українського Яндексу по таких запитах зі словом туризм – майже стільки відвідувачів завдяки їм Ви можете отримати на Ваш сайт із цієї пошукової системи.

Далі звертаєте увагу на ті ключові слова та фрази, котрі знаходяться нижче, а також ті, що справа (що ще шукали люди, які шукали дане слово, або як їх ще називають – асоціативні запити).

Подібний сервіс для підбору ключових слів є і у Гугла і знаходиться він за адресою https://adwords.google.com.ua/select/KeywordToolExternal. Як і у попередньому випадку, введіть у форму ключова слово (чи фразу) та отримаєте у результаті перелік ключових слів та кількість запитів за місяць в Гулі як у вибраному Вами регіоні, так і загалом по світу.

Є й інші сервіси та програми для підбору ключових слів, наприклад програма Key Collector, про яку можна прочитати на блозі Devaka.ru тут.

Таким чином, якщо Ви гарно складете семантичне ядро для свого сайту чи блогу та будете писати статті із ключовими словами з цього ядра, вписувати їх у назви статей та використовувати для закупівлі гіперпосилань, можна очікувати високий цільовий трафік на Ваш веб-ресурс із пошукових систем.