Стрімкий розвиток Інтернету, зростання конкуренції між сайтами різних компаній зумовили появу нового виду діяльності - SEO (від англ. search engine optimization) - пошукова оптимізація. А людей, котрі стали цим займатися, почали іменувати "сеошниками".
Сеошник (інші назви - оптимізатор, спеціаліст по SEO) - це професія, якої не вчать у вузах та не видають по ній дипломів. Але це таки професія, яку можна здобути самостійно, або навчитися на курсах, семінарах чи у приватного спеціаліста.
Чим же конкретно займаються сеошники чи оптимізатори? Я б виділив наступні пункти:
1. робота з текстами - складання семантичного ядра сайту, вибір ключових слів для просування;
2. зовнішня оптимізація - закупка посилань, статей, обмін посиланнями, реєстрація у каталогах та соціальних закладках, здобуття посилань іншим чином;
3. внутрішня оптимізація - редагування коду веб-сторінок, робота з титлами (title) і заголовками (h1, h2, h2...) та іншими тегами, простановка ключових слів, перелінковка, створення "дружніх лінків" (friendly URL, російською - ЧПУ), робота з файлом robots.txt, закриття від індексації окремих частин веб-сторінок і т.д.;
4. аналіз статистики та змін позицій сайтів по різних запитах у пошукових системах.
Для виконання цих завдань сеошники повинні знати:
- алгоритми роботи пошукових систем;
- фактори пошукового ранжування сайтів;
- мови програмування html, php, стандарт css та ін.;
та вміти:
- працювати у різних системах управління контентом (CMS);
- працювати у різних seo-сервісах та програмах;
- складати тексти для посилань;
- працювати із статистикою.
Як бачите, є багато різних способів, методів, прийомів як вивести сайт в топ. І різні оптимізатори використовують їх по різному, кожен має свій стиль роботи та спеціалізується на чомусь конкретному. Звичайно, є й універсали. Намагаючись систематизувати усе різноманіття сеошників, я розробив свою систему їх класифікації.
Отже, класифікувати сеошників можна за різними ознаками:
1. у залежності від методів їх роботи:
- "білі" сеошники - використовують тільки легальні методи, які дозволяються та рекомендуються пошуковими системами (наприклад, написання цікавих та унікальних текстів, здобуття "природніх" гіперпосилань, створення сайтів, привабливих перш за все для людей, а не для пошукових машин)
- "чорні" сеошники - займаються обманом алгоритмів пошукових систем за допомогою спаму, клоакінгу, дорвеїв, штучного збільшення кількості потрібних ключових слів у тексті та ін. Якщо алгоритм пошукової системи виявляє подібне - сайт може бути заборонений до індексації, або іншими словами - забанений. Також в бан можна потрапити по чиїйсь скарзі. Тому використання "чорних" методів - досить слизький шлях просування сайтів.
- "сірі" сеошники - це щось середнє між чорними та білими оптимізаторами. Вони користуються напівлегальними методами, намагаючись робити сайти як для людей, але можуть трохи зловживати кількістю ключових слів, також закуповують гіперпосилання та статті, таким чином маніпулюючи видачею пошукових систем. Якщо все робити грамотно і в міру - санкцій з боку пошукових систем може і не бути. А можна і "попасти".
2. у залежності від специфіки їх роботи:
- сеошники, котрі працюють по найму і просувають сайти своєї компанії чи її клієнтів;
- сеошники, котрі працюють самостійно, просуваючи сайти своїх клієнтів;
- сеошники, котрі просувають власні сайти з метою заробітку на них.
3. у залежності від видів оптимізації, якими займаються сеошники:
- сеошники, котрі займаються внутрішньою оптимізацією;
- сеошники, котрі займаються зовнішньою оптимізацією.
Хоча більшість сеошників повинні орієнтуватися як у зовнішній, так і у внутрішній оптимізації. А така вузька спеціалізація може зустрічатися у компаніях, де є багато спеціалістів та чіткий розподіл праці. Тоді кожен займається своїм конкретним напрямком роботи.
А ще цікаву класифікацію я знайшов на цьому сайті, де усіх сеошників поділяють на сео-снайперів, сео-мисливців, та сео-браконьєрів.
На даний час такої професії як оптимізатор чи сеошник на офіційному рівні не існує, хоча їх робота надзвичайно актуальна на сьогоднішній день. Не може сказати, що вона нелегальна, просто посада такого спеціаліста може називатися по іншому, наприклад, програміст, хоча у більшості випадків це не відповідає характеру його роботи. Але Інтернет розвивається, а разом і з ним і бізнес в Інтернеті, тому цілком можливо, що така професія колись стане офіційною.
А Ви як думаєте?
Leave a comment