Хоча цей термін напевне відомий більшості читачів цього блогу, справжню історію його виникнення мало хто знає. Та й що робити, коли до Вас у гості все частіше навідується спам, читайте далі у статті.
Слово "SPAM" з'явилося ще в далекі 30-і роки минулого сторіччя, а саме у 1936 в США. Тільки тоді воно розшифровувалось як Spiced Ham (гостра шинка), і було торговою маркою м’ясних консервів. Чому ж тоді сьогодні "спам" як термін має зовсім інше значення?
Причинами такого перевтілення, за першою версією, є популярне британське шоу "Літаючий цирк Монті Пайтона", котре один зі своїх виступів присвятило саме тим консервам, які були повсюди у ресторанах – в багатьох стравах зустрічався "спам", і відвідувачі були змушені його споживати.
За іншою версією, після Другої Світової війни в американської армії залишились численні запаси цих м’ясних консервів, і компанія-виробник провела своєрідну рекламну кампанію – слово спам зустрічалося практично на кожному кроці, в усіх дешевих магазинах, на шпальтах газет, журналів, на автобусах та трамваях. Тому від нього було майже неможливо здихатися – куди б Ви не пішли, реклама "спаму" обов’язково би зустрілась.
А в Інтернеті перше потрапляння набридливої реклами зафіксоване в 1986 році, в мережі Usenet. Саме тоді її порівняли з рекламою консервів, і після цього слово "спам" набуло свого сучасного значення.
Спам – це масові розсилки, реклама, та будь-яка інша інформація, яка надходить до Вас всупереч Вашій волі. Спамом можуть бути в першу чергу електронні листи, пости та коментарі на блогах, соцмережах, форумах, інших сайтах, а також і офлайнова реклама.
Останнім часом винахідливі вебмайстри винайшли чимало способів незаконної (спамної) реклами. Серед них – власне, сама реклама, антиреклама, так звані "нігерійські листи" (листи із закликом вислати гроші, щоб отримати взамін щось набагато більше, наприклад, багатомільонний спадок), фішинг та інше.
Про фішинг трохи детальніше. Фішинг (англ. <>fishing – рибалка) – це засоби та дії, які імітують поведінку будь-кого іншого. Метою зловмисників у випадку фішингу є викрадення паролів або пін-кодів, щоб в кінці отримати гроші жертви на свій рахунок. Так, часто імітують листи з банків, офіційної підтримки веб-сервісі, роблять дуже схожі копії сайтів, які теж будуть красти введені паролі. Ніколи не купуйтесь на такі речі, і ясно, що якщо інтерфейс дуже нагадує Приватбанк, а адреса сайту vasya.jimdo.com, або коли Google просить нагадати листом, який у вас пароль, то це явний фішинг.
Засоби захисту від спаму чи наслідків його дії:
- без потреби не публікуйте свою e-mail в Інтернеті
- без потреби не реєструйтесь на сайтах, форумах чи блогах – Ви також передаєте їм свою інформацію, тим більше не треба реєструватись на підозрілих сайтах
- не відповідайте на спам та не переходіть за посиланнями, що містяться в ньому
- користуйтесь антивірусами й останніми версіями браузерів, котрі самі визначають, чи підозрюється сайт у фішингу
- не зберігайте важливу інформацію (паролі, пінкоди) на комп'ютері, краще запишіть у паперовий блокнот
На засоби проти спаму щороку витрачаються мільйони доларів. Деякі сервіси надають захист від спаму (наприклад, антивірусні програми), поштова система Gmail доволі таки непогано фільтрує спам, і він не потрапляє у вхідну пошту. Захист від спаму для блогів на WordPress можна забезпечити такими плагінами як Akismet чи Antispam Bee. Також раджу використовувати reCAPTCHA.
На цьому все. Бувайте здорові і поменше Вам спаму у житті!
Be the first to comment on "Що таке спам, звідки він узявся та що з ним робити?"