На перший погляд може здатися, що email-розсилка - справа нескладна. Написали швиденько текст, вставили його у листа, надіслали усій клієнтській базі - і все, можна заспокоїтися і називати себе геніальним маркетологом. Якби ж усе було так просто. Щоб листи доходили до адресатів і головне читалися, після чого Вам би надходили дзвінки, замовлення та доходи, потрібно знати деякі секрети ведення ефективної розсилки.
Пропоную до Вашої уваги головні правила створення ефективної email-розсилки:
1. Якнайменше посилань
Всі автори відправляють листи передплатникам з якоюсь певною ціллю, наприклад, привести нових покупців на новий сайт з Інтернет-магазином. За такої цілі повинно бути одне основне посилання, яке і веде на потрібний Вам Інтернет-магазин, а інші будуть лише заважати правильному сприйняттю клієнта. Людина може перейти по посиланню, але скоріш за все лише по одному, і не факт, що це буде саме те, яке Вам потрібне. Тому краще, щоб було лише одне посилання.
2. Якнайменше картинок
Не буду сперечатися, що візуалізація вкрай ефективна штука, проте при розсилці листів вона може зіграти з відправником злий жарт.
По-перше, у людей, котрі читають пошту з мобільних телефонів, не буде можливості уважно роздивитися картинку і текст, написаний на ній. Вони можуть, звичайно, збільшити, але не факт, що їм захочеться це зробити.
По-друге, поштові програми часто не відображають зображення, в зв'язку з чим читач побачить не листа з картинками, а лише білий екран.
До того ж, при виді картинок люди відразу ж на підсвідомому рівні розуміють, що це черговий рекламний лист, де Ви хочете щось їм продати. Більшість підписників недолюблюють такого.
Зрозуміло, ніхто не забороняє Вам використовувати картинки. Просто при складанні листа слід пам'ятати, що у клієнта зображення може не відкритися, тому в картинках не повинно бути важливої інформації. Нехай вони служать лише для посилення емоційного фону листа, не більше.
3. Якнайменше рядків в абзацах
Для створення читабельного тексту мало написати статтю без граматичних, пунктуаційних і стилістичних помилок, ще потрібно розділити її на кілька абзаців для комфортного сприйняття вмісту читачем.
Виникає питання, наскільки великим повинен бути абзац? Рекомендована величина абзацу - п'ять рядків. Люди не люблять читати величезні суцільні тексти, їм краще вбирати інформацію потроху.
Навіть якщо порівнювати короткий, нічим не розділений текст на 8-10 рядків і більш пристойний за розмірами лист, але з невеликими абзацами по 3-5 рядків, людям простіше і цікавіше буде сприймати другий варіант.
4. Виділення основного
Коли людина відкриває листа, у першу чергу вона швидко пробігається поглядом по його вмісту, заодно думаючи, читати чи не читати текст уважніше.
Щоб зацікавити читача, необхідно виділяти в кожному абзаці важливу фразу або потрібні слова. Тоді у підписника буде можливість вловити суть листа ще при побіжному перегляді, а вже потім прочитати його заново, вдумливо і з інтересом.
5. Використання стереотипів
Оригінальність - це добре, але в деяких випадках краще довіритися перевіреним діям. У активного користувача Інтернету є кілька стереотипів стосовно тексту, наприклад:
Тобто якщо посилання буде жовтого кольору і з жирним виділенням, ймовірність переходів по ньому істотно знижується.
6. Видів тексту не повинно бути забагато
Більше трьох видів тексту в листі мало того, що погано читається, вони ще й виглядають несолідно. Не варто у спробі зробити текст найгарнішим використовувати в ньому багато різних шрифтів, кольорів та розмірів.
7. Вказання авторства
У email-маркетингу дуже багато залежить від рівня довіри між клієнтом і автором, тому коли підписник отримує листа, написаного від імені колективу, команди або компанії, це спрацьовує гірше, ніж лист, отриманий від конкретної людини.
Нехай у Вас відповідає за авторство текстів і листів одна людина, можливо, це буде менеджер, можливо, керівник якогось відділу, та навіть фейковий персонаж зі своїм ім'ям і прізвищем. Від його особи Ви і будете відправляти пошту підписникам, яким це сподобається більше, ніж отримати листа від компанії.
Додатковим бонусом до довіри буде слугувати фотографія автора. Люди не люблять отримувати щось від зовсім незнайомих осіб, а так - вони будуть знати Вас не тільки як автора-відправника, але і як особистість, знатимуть Вас як то кажут «в обличчя».
8. Персоналізоване звернення до клієнта
У продовження попереднього пункту про довіру варто розглянути і зворотний бік медалі, якщо бути точніше: ім'я відправника добре, але також одержувачу буде важливо, яким чином до нього звертаються.
У email-розсилках дуже ефективно діють персоналізовані листи, тобто зверненя до конкретної людини. Чим краще Ви знаєте свого читача, тим краще це для Вас і дієвіше для Вашої справи. Так, не завжди є можливість звертатися до кожного підписника по імені (наприклад, Ви його не знаєте), тому в подібних випадках цілком припустимо використовувати більш-менш узагальнені звернення, такі як «Дорогий друже», «Шановний клієнте» та ін.
9. Текст, написаний «людською» мовою
По-перше, уникайте штампів. Є певні фрази, які вважаються маячками для клієнта про те, що їм хочуть знову щось продати. Прикладів таких фраз багато, припустимо: «ми любимо наших клієнтів», «наша компанія безумовний лідер ринку» і т.д.
По-друге, пишіть звичайною, простою мовою. Не варто намагатися справити враження розумними, важкими словами. Якщо Ви об'єктивно розумієте, що в тексті багато слів, за значенням яких підписнику доведеться лізти у тлумачний словник - замінюйте їх. Якщо Ви розумієте, що більшістю написаних слів особисто Ви не користуєтеся У повсякденному мовленні - замінюйте їх.
Ось і все. Наведені правила повинні допомогти Вам налагодити зв'язок з клієнтом та створювати дієві email-розсилки.
Також раджу прочитати пост Як підвищити ефективність email-розсилок?.
Be the first to comment on "Як скласти ефективного листа для email-розсилки"