Штучний інтелект (Artificial intelligence, AI) проникає в усі сфери суспільного життя, від автоматизації виробничих процесів до вдосконалення систем прийняття рішень та управління людськими ресурсами. Штучний інтелект впливає і на пошукові системи, які постійно удосконалюються, набувають здатностей до самонавчання, щоб їх користувачі отримували якнайкращі відповіді на свої запитання у результатах пошуку.
Уже зараз ми бачимо початки повномасштабної революції в галузі інтелектуалізації Інтернет-пошуку, сеошники й Інтернет-маркетологи також намагаються не відставати від змін. Але що чекає нас у майбутньому? Які зміни очікують SEO в найближчі роки?
Коли ми говоримо про «пошукові системи», зазвичай маємо на увазі Google. Мало хто зараз використовує Яндекс, Yahoo чи Bing, в кінці-кінців ці пошуковими слідують тенденціям розвитку того ж таки Гугла. Отож, питання полягає в тому, як у майбутньому Google стане використовувати штучний інтелект, щоб змінити спосіб пошуку для середньостатичного користувача?
RankBrain та машинне навчання
RankBrain - алгоритм пошукової системи на основі машинного навчання, який був запущений Google у жовтні 2015 року. Він був розроблений для оцінки контексту запитів користувачів, а не точного вмісту. Замість того, щоб визначати пріоритети ключових слів з точною відповідністю, були розроблені технології, які дозволяли Google розглядати синоніми, споріднені фрази тощо. Вважаю, що це був крок у правильному напрямку, оскільки це означало, що користувачі зможуть знайти кращі, відповідніші результати.
RankBrain був зосереджений насамперед на довгих, перекручених або важкозрозумілих фразах, з часу запровадження він постійно оновлюється та вдосконалюється. Це важливий індикатор того, як розвиватиметься пошук у майбутньому.
Якість контенту та посилань
Контент та посилання є основними складовими більшості SEO-стратегій. Google вивчає посилання для визначення трастовості домену чи конкретної сторінки, загалом, підхід майже не змінився - чим більше посилань і чим кращі вони, тим вищі позиції може займати сайт у результатах пошуку. Поряд з цим якісний релевантний контент також має тенденцію до підвищення рейтингів сайту.
З роками Google почав краще «розуміти» якість контенту та посилань, а маркетингові стратегії почали розвиватися у напрямку від спроб обманути алгоритм пошукової системи до того, щоб просто виконати якнайкращу роботу.
«Розумні» результати
За останні кілька років Google активізував свої зусилля щодо утримання користувачів на сторінці з результатами пошуку, а не натискання посилань для відвідування інших веб-сайтів. Розширені сніпети тепер дають відповіді на багато запитань користувачів, уникаючи необхідності натискати на лінк. Оскільки Google починає краще «розуміти» запити користувачів, підозрюю, що у майбутньому ми побачимо ще більше таких розширених сніпетів, здатних привернути увагу користувачів.
Для сеошників це водночас і можливість, і загроза. З одного боку, можна проводити оптимізацію, намагаючись отримати для свого сайту розширений сніпет і позицію, вищу від конкурентів. З іншого боку, якщо користувачі отримають відповідь на сторінці з результатами пошуку Гугла, то вони не захочуть відвідати Ваш сайт і Ви втратите масу органічного трафіку.
Індивідуалізація
Google також доклав великих зусиль для індивідуалізації результатів пошуку. Якщо Ви шукаєте одну і ту ж ключову фразу у Львові, Києві та Будапешті, то отримаєте різні результати. І це цілком логічно, адже, якщо Ви хочете замовити доставку піци, то будучи у Львові маєте потрапити на львівський сайт, а у Києві – на столичний.
Ви також можете отримувати різні результати і на основі історії пошуку, і навіть виходячи з того, що Google знає про Вас. Зараз нас вже не подивує, що Google знає, де ми знаходимось чи що ми недавно шукали. Але найближчим часом Google, напевно, зможе використовувати штучний інтелект для більш розумних прогнозів на основі Ваших історичних запитів та даних пошуку мільйонів інших користувачів, подібних до Вас.
Зміни й адаптація у режимі реального часу
Історично компанія Google регулярно оновлювала свої алгоритми пошуку, видаючи кожні кілька місяців якісь серйозні зміни. Але останнім часом глобальні оновлення алгоритму стали не такими помітними на фоні набагато менших, набагато частіших оновлень.
Ця тенденція, швидше за все, розвиватиметься і в майбутньому, оскільки системи штучного інтелекту Google оптимізуються, вдаючись до аналітики в режимі реального часу. Гугл буде «навчатися» постійно, самостійно, з кожним новим пошуковим запитом, і, можливо, буде постійно впроваджувати нові оновлення свого «живого» алгоритму.
Висновок
Все це потрібно враховувати сеошникам-практикам уже зараз, і в майбутньому необхідність навчатися та пристосовуватись до змін пошукових алгоритмів лише посилиться. Почнеться, свого роду, гонка озброєнь між сеошниками та алгоритмами пошуку.
В цілому, навряд чи ми побачимо таку революцію, щоб SEO зникла як стратегія Інтернет-маркетингу взагалі. Однак сеошникам неодмінно доведеться вносити серйозні корективи, щоб бути конкурентоспроможними і затребуваними на ринку.
Be the first to comment on "Майбутнє SEO"