SEO і коронавірус: як пандемія COVID-19 вплинула на Інтернет-пошук

Coronavirus and SEO
Теги: ,

Хоча коронавірус експоненціально збільшив використання Інтернету, він також спричинив різкі зміни трафіку на веб-сайтах у різних галузях бізнесу.

Так, використання Інтернету значно зросло під час спалаху коронавірусу, але не забувайте, що люди використовують Інтернет не лише заради пошуку інформації. Є ж іще електронна пошта, соціальні мережі, ігри, фільми та багато іншого.

На графіку нижче Ви можете побачити, як саме використовувався Інтернет останнім часом:

використання Інтернету

Джерело: Statista

Попри те, що читання та надсилання email-ів тримає першість, пошук в Інтернеті теж не пасе задніх. Питання аналізу пошуку набуло особливої актуальності під час кризи коронавірусу у 2020 році, тому що, з одного боку, люди стали більше перебувати вдома і більше шукати, а з іншого, змінився попит на товари і послуги, що спричинило різкі зміни пошукових запитів по різних галузях бізнесу та конкуренцію між власниками сайтів/бізнесі.

Так, за моїми спостереженнями, різко впала кількість пошукових запитів, пов’язані з подорожами, бронюванням готелів та купівлею авіаквитків. Ресторани, боулінг, йога так само у мінусі. Проте люди стали більше цікавитися доставкою їжі, рецептами, покупкою гірських велосипедів і само собою, коронавірусом, його симптомами, статистикою поширення і так далі.

Read also:   Помилки оптимізаторів-початківців

У блозі Neil Patel наводиться діаграма, яка демонструє, як і наскільки змінився трафік за галузями через коронавірус:

зміни у трафіку через коронавірус

Це означає, що і значення пошукової оптимізації змінилося у залежності від галузі:

  • для нових висококонкурентних запитів із збільшеним попитом як от доставка суші (чи інших продуктів) – завдання полягає у тому, щоб виділитись серед конкурентів у результатах пошуку;
  • для тимчасово призупинених бізнесів, таких як готелі, боулінг чи концерти – карантин – це саме час, щоб зайнятися внутрішньою оптимізацією та підготувати свої сайти до появи попиту на інформацію на них у майбутньому (я, наприклад, зробив мікророзмітку на деяких своїх сайтах).

Значення SEO під час пандемії COVID-19

Хоча природньо, що під час пандемії зросли зацікавлення людей про цю хворобу і багато хто почав «косити» трафік на цьому тренді, не варто нехтувати й іншими зацікавленнями людей.

Так, я скоріш за все не стану писати про коронавірус на кулінарному сайті, але слідуючи тренду можу зробити серію публікацій про те, що готувати на карантині. У березні, напевно, страви з гречки мали найбільший попит 🙂

Якщо під час карантину люди стали менше купувати турів, то це не означає, що вони перестали цікавитися цікавими місцями світу. Тобто, якщо при сайті туроператора є блог, то потрібно продовжувати його наповнювати, щоб при відміні обмежень сайт повернувся на свої позиції у пошуку.

подорожі під час карантину

І таких прикладів можна наводити багато. В якій галузі Ви б не вели бізнес – карантин – не привід припиняти діяльність сайту. Ви можете припинити витрачати кошти на контекстну рекламу, якщо тимчасово нічого не продаєте, але роботи по SEO призупиняти не варто.

Більше того, за час пандемії COVID-19 збільшилась залежність людей від Інтернету, тому без сумніву, що SEO залишатиметься важливим для бізнесу.

Тактика пошукової оптимізації під час карантину

Як я вже писав вище, не дивлячись на карантин, роботи з пошукової оптимізації призупиняти не варто. Нижче кілька порад, на що можна націлити свої зусилля, якщо бізнес тимчасово не функціонує:

  • наповнюйте свої сайти/блоги якісними статтями на «вічні теми». Наприклад, сайт ресторану може публікувати рецепти, а сайт туроператора писати про цікаві місця світу;
  • використовуйте ключові фрази, пов’язані із коронавірусом і/або карантином (наприклад, Що приготувати на карантині чи Топ-10 місць для віртуального туризму);
  • проведіть аудит сайту/блогу та виправте технічні помилки;
  • займайтеся внутрішньою оптимізацією, перевірте, перепишіть при потребі неунікальний контент;
  • переведіть сайт на https-протокол, якщо ще цього не зробили;
  • зробіть мікророзмітку Schema;
  • зробіть адаптивний (під мобільні пристрої) дизайн сайту/блогу, якщо ще цього не зробили...

Робота, як бачите, завжди знайдеться, і можливо саме для Вас карантин – це саме той час, щоб взятися за те, що давно слід було зробити, але не доходили руки. Це також допоможе досягти успіху, коли ситуація з коронавірусом (і пошуком) нормалізується.


Автор:

Юрій Миронов

Експерт з пошукової оптимізації та просування сайтів


Be the first to comment on "SEO і коронавірус: як пандемія COVID-19 вплинула на Інтернет-пошук"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*